neděle 28. února 2021

Hrdina z Číny

Je to už nějaký ten pátek (asi tak 3 roky), co jsem zakoupil sadu LED světel na kolo čínské výroby za necelých 80 Kč. Dnes bohužel tento skvělý výrobek vypověděl svoji službu. Pohledem zkušeného elektrikáře (na střední jsme přece brali složitý obvod typu baterie, odpor a LED diody) jsem usoudil, že pravděpodobně došla baterie. Vysoce odborným zásahem jsem odhrnul silikon a poodhalil tajemství ukryté uvnitř. Baterie nebyla jen jedna, ale rovnou dvě. To byl pravděpodobně i důvod, proč to vydrželo svítit tak dlouho. 

Po ohledání baterií jsem nalezl jejich označení (CR 2032). Vyhledal jsem tedy na internetu jejich náhradu. Jaké bylo mé rozčarování, když jsem zjistil, že běžné balení dvou náhradních baterií mě vyjde na stejnou cenu jako je cena původního celého setu dvou světel. Nakonec jsem našel i lacinější variantu (asi o 10 Kč), ale můj prvotní šok to již nezmírnilo.  

Nic naplat, hrdiny z Číny prostě nezastavíš. Asi koupím znova celou sadu světel, i když podražila na 100 Kč.



Žádné komentáře:

Okomentovat