čtvrtek 17. února 2022

Vítr a předpověď počasí

Tak takhle silný vítr, jako byl dnes jsem už dlouho nezažil. Navíc jsem měl naplánované nějaké ty pracovní objížďky a řeknu vám, byl jsem celkem dost vystrašený. Autem to pěkně hýbalo a povalené billboardy podél silnice mi na klidu taky nepřidali. Všechno ale dopadlo dobře a až odklidí ty větve a billboardy podél silnice, bude všechno zase jako dřív. 

Kde sledovat výstrahy?

Proč to všechno píšu? Přiznám se, že jsem věděl, že bude nějaký ten vítr, ale nevěděl jsem kdy a kde. Nakonec jsem si vrátil do mobilu aplikaci ČHMÚ, kde je kromě předpovědi, jedna část věnována právě i výstrahám pro jednotlivé obce. Přehlednější mi to ale připadá na jejich internetu. Doporučuji sledovat adresu https://www.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/om/vystrahy/index.html , kde jsou výstrahy pěkně zobrazeny na následující tři dny. 

Jaké aplikace na počasí?

Předpověď počasí má v mobilu většina z nás. Které vám ale opravdu pomůžou? Osobním pozorováním jsem zjistil, že kvalita předpovědi u jednotlivých aplikací se postupně mění. Někdy jsou přesnější Norové, jindy náš Aladin. V mobilu mám proto hned několik aplikací a tak trochu jejich výsledky porovnávám. Aktuálně mám tedy tyto věštidla počasí:

YR - Norská předpověď počasí.

Aladin - český předpovědní model

Windy - Jeden z nejlepších předpovědních aplikací s nádhernou vizualizací.

AccuWaether - Jedna z nejznámějších a nejrozšířenějších předpovědí.

ČHMU - Předpověď českého hydrometeorologického ústavu

Přesnost pro česko má aktuálně asi největší Aladin a AccuWaether. Norové se svým YR byly perfektní tak před rokem. V poslední době se mi zdá, že pro náš kraj se moc netrefují. V létě mi ale Aladin vracel úplný nesmysly a spíš se z toho dalo odvodit jak nebude. Prosinec jim vycházel výrazně lépe než AccuWeahtheru. 

Pro předpověď v Evropě používám asi nejvíc Windy a  AccuWaether . Windy je opravdu promakaná aplikace, několik předpovědních modelů a pohledy třeba i z družic. Ve volné verzi má ale jen předpověď po třech hodinách. Jinak jsem viděl jak ji používají i profesionální piloti. Takže věřit se tomu dá. 

Pokud chcete vědět jak se vyhnout dešti, nezapomeňte ještě na aktuální meteoradar radar. Nejvíc používám Meteor. Předpověď nic moc, ale aktuální informace skvělé.  

A co používáte na předpověď počasí a výstrahy vy? Pokud máte nějaký osvědčený typ, mimo rosničky ve sklenici, budu rád za vaše rady a odkazy. 

Žádné komentáře:

Okomentovat